Skåpet...

Nu har jag en plan för skåpet med vitrinöverdel. Jag tänkte nämligen att det ska få stå i mitt och sambons sovrum och vara förvaring för täcken,kuddar och påslakan då dessa nu är förvarade lite här och där i förrådet och i en låda under sängen. Sambon är väldigt emot att skåpet flyttade in i vårat hem men jag blir bara mer och mer övertygad om att det är just här det hör hemma. Grannens underarbete med grundmålning var inte precia av toppkvalitet då det finns mycket bubblor,spår utav rinnande färg och svarta borst ifrån penseln...så slipat och slipat och åter slipat har jag fått göra men nu är jag inne på målarbiten äntligen. Grannens ide om att slita bort fönsterspröjsen är jag både positiv och negativ till. Utan dem så har skåpet ett mer rustikt utseende tycker jag men hålen där det var fästa gör att det verkligen ser ut som ett riktigt hemmaprojekt utan tanke bakom. Så jag vill spackla igen dessa men ju mer man håller på,desto mer småfel hittar man och vill åtgärda, vilket är detsamma som mycket arbete och längre tid än man egentligen har att lägga på ett skåp...men jag blir nog nöjdast med resultatet om jag gör det noga förstås. Nej nu fortsätter jag med projektet en stund innan det är dags för städning.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0