Gnäll...

Jag vet att man inte ska gnälla.
Jag brukar själv säga det till gnälliga människor och alla vet ju att ingen uppskattar gnäll...därför är det bara att ändra inställning.
Jag är så glad att diskmaskinen gått sönder,det finns ju liksom inget roligare än att stå och diska efter sex personer och en diskhög storlek hela bänken,spisen och halva matbordet varje dag. I looove it;).
Jag uppskattar också att medan jag står och diskar så ägnar de två minsta barnen sig åt att smyga in i badrummet och trycka ut innehållet ur två nya tandkrämstuber i handfatet.
Jag är också tacksam för att jag köpte en hel liter vispgrädde för bara 20 kronor sist jag var på Maxi...mest för att sonen idag trodde det var mjölk,tog ut den ur kylskåpet och öppnade paketet medan jag stoppade tvätt i maskinen och sonen blev toanödig så jag fick hjälpa honom på toa och under tiden hann lilltjejen klättra upp på bordet i köket och hälla ut en liter grädde över bord,stolar,golv och kökssoffa.
Jag är också glad att jag har så vackra påsar under ögonen...och för att jag ägnade en hel ledig dag åt att städa i fredags för att sedan jobba hela helgen och för att det idag ser värre ut hemma än innan jag städade i fredags.
Sedan är jag kanske inte överlycklig men iallafall nyfiken på hur resten utav familjen lyckats fylla fyra tvättkorgar med tvätt på två dagar. 8 maskiner tvätt blev det...
Kanske har jag ingen jäkla lust att vara glad utan just nu kanske jag bara måste gnälla lite eftersom jag är trött,sur och lite på gränsen till att få ett riktigt jäkla utbrott.
Om jag får ett riktigt jäkla utbrott så kan det hända att jag struntar i att diska och istället tar och slänger disken. Det skulle kunna gå illa.
För då skulle sopberget här hemma växa ännu mer och eftersom jag ställer soppåsarna innan för dörren för att sambon ska slänga dem men han bara gör det när han har lust så tror jag att sopberget skulle växa så att vi inte kom ut genom dörren. Då skulle vi få klättra ut genom balkongen istället och då skulle säkert någon förbipasserande tro att vi gjorde inbrott och då skulle polisen nog komma och ta oss och sätta oss i finkan.
Därför är det väl bättre att gnälla lite för annars kan man ju hamna i finkan och det vill man ju inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0