Morgonbestyr...

Det finns nog ingen,(iallafall ingen som jag känner) som har så dåligt morgonhumör som min sambo.
Han är mer kvällsmänniska och det är tvärtom med mig men det är ändå roligt att se sambon göra sig redo för jobbet om morgnarna.
Först ska han ta sig upp ur sängen när larmet ringer och då snoozar han i 20 minuter och har sedan bara 6-7 minuter på sig att hinna dricka kaffe,tvätta sig,klä på sig och borsta tänderna och att på avstånd se den här proceduren är riktig humor för min del.
Han hittar och klär på sig tröjan men inga byxor (de har han slängt på golvet när han gått och lagt sig men minnet är kort) så han måste antingen fråga mig vart det finns byxor eller gå och hämta nya i garderoben och hämtar han nya så står han och svär och hittar inga byxor fast att de alltid ligger på hyllan längst ned medan han står och rotar på hyllan längst upp.
Kaffekoppen måste man ge honom i handen för att han överhuvudtaget ska hinna få i sig något kaffe.
Sedan är det tandborstningen.
Han borstar och borstar och spottar och fräser. Sedan har tandläkaren gett honom FLUX att skölja munnen med och så sköljer han och spottar ut det i toaletten samtidigt som han nästan kräks.
Klagar över att det är så äckligt och ställer sig med huvudet över toaletten i någon minut och hulkar sig medan jag står i dörren och skrattar.
När hela proceduren är klar och han ska ut genom dörren så tittar han på klockan och inser att han är en kvart försenad...varje dag.
Är det inte lite konstigt att man varje dag gör exakt samma morgonprocedur och blir en kvart försenad utan att förstå att man antingen måste gå upp en kvart tidigare eller förbereda dagen innan? Det är för väl att det är jag som gör iordning barnen på morgonen för om det var sambons ansvar så hade de blivit väldigt försenade varje dag.

Detta är min sömniga sambo när han är redo för jobbet...pigg och glad;)
tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0