Tur eller otur...

Vinter och mörker...man sticker till jobbet på morgonen och det är mörkt ute...man kommer hem och det är mörkt ute.
Igår när jag cyklade hem ifrån jobbet och bara hade en liten bit kvar på cykelvägen innan jag var hemma så var det så mörkt ute redan vid 16 att jag helt och hållet missade ett rådjur i skogen och när det hoppade fram bara två meter framför mig så blev jag så chockad att jag nog hade ramlat av cykeln om det inte vore för att jag var så trött efter jobbet att min hjärna liksom inte uppfattade att jag nästan krockade med ett rådjur förrän rådjuret redan hade hoppat förbi mig och stuckit in i skogen på andra sidan cykelvägen.
Då kom jag på att om jag hade varit lite snabbare på cykeln så hade jag kanske fått rådjur till middag. Ifall att det hade hänt att jag krockade med rådjuret så hade det ju säkert inte dött utav det...men om det hade det så hade jag lagt den på cykelkärran bakom cykeln och cyklat hem med den.
Fast jag tror att om jag hade krockat med rådjuret så hade den säkert fastnat i hjulet eller något sådant för jag brukar ha sådan otur....speciellt när det gäller cyklar.
Det var nog tur att jag var lite trött igår.
Det räddade ju antingen livet på ett rådjur eller livet på min cykel.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0