Förlåt men...

Hur ska man ha tid att uppdatera när man totalt har fastnat i turfträsket? Sedan i måndags har jag turfat 68,6 kilometer. Det är sjukt mycket för min klena kropp men det är konstigt hur den väldigt smärtsamma träningsvärken som jag hade i förrgår bara försvann när suget att turfa mer tog över. Jag har gått in till stan och plockat zoner hela vägen varje dag. Sessan har fått finna sig i att sitta i vagnen och bara hänga med men vi har stannat till då och då för att ta växling och kexpaus eller tittat på änderna vid vattnet. På kvällarna när barnen somnat har jag tagit ännu större rundor,fast då med den obekväma cykeln som gett mig två blåmärken på skinkorna. Det fina med att turfmotionera är att jag faktiskt inte alls tänker på att jag motionerar utan huvudet är fokuserad på andra mål. Att ta "bara en zon till",att jaga medaljer,försöka behålla min andraplats i Kalmar och att försöka att så mycket som möjligt hålla på fler zoner än vad ettan har eftersom man tjänar poäng per timme för varje zon man "äger" Äger man flest zoner i sin region så är man regionlord och man får en liten kungakrona på sin gubbe på gps-kartan. Jag har varit regionlord de flesta nätter den här veckan men att fajtas i toppen är ett hårt jobb och efter dessa kilometrar så är jag inte i närheten av ettans poäng men hårt jagad utav trean så har jag verkligen bitit ihop och gett järnet för att få ha min andraplats ifred. Idag är det fredag och jag tänker inte turfa alls. Igår skulle jag nämligen ta en vilodag men eftersom jag inte kunde hålla mig så blev det istället över en mils turfande och jag måste acceptera att de i toppen som jag fajtas med nu är några av de bästa i Sverige och min kropp behöver återhämta sig för att komma igen med nya friska tag imorgon...sjukt svårt att låta bli att gå ut och "bara ta en" så jag ska spika igen dörren så att jag inte kommer ut idag. TJINGELING

Barnvagsturf med Sessan som gillar änder=)

Kvällsturfrunda med cykeln och hittade en fin klisterlapp med reklam för bästa appen någonsin vid en utav mina intagna zoner=)

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Hejja Lelle! :) Har du gatt mer nat i vikt me? Inte for att de har nan betydelse om du tycker de e sa kul, men om du lyckas ga ner me sa e ju de plus i kanten! Puss min kara RegionLord (ja nastan iaf)

2013-02-12 @ 03:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0