Turfa!

 Jag vet inte om jag har skrivit på bloggen om mitt turfande någon gång. Turf är iallafall den bästa motionsformen jag någonsin har stött på och som har gett mina kärlekshandtag lite utav en match. Turf är en sorts motionsapp/spelapp som fungerar på androidtelefoner. Jag har två androidtelefoner och ingen laddare som fungerar till någon utav dem eftersom saker vill gå sönder hela tiden. Därför har jag inte turfat på över en vecka och idag måste jag sticka iväg och köpa en laddare för februari ska bli den månad då jag ska slå mina turfrekord med råge. Det har jag bestämt. Det finns ju ingen bättre tid att börja gå ned i vikt än just nu ett par månader innan sommaren så just idag ska jag ta tag i allting. Det främsta målet är att gå ned i vikt och få kroppen i en form som ser bättre ut. Det andra målet är att försöka slå de andra turfarna i min stad genom att få fler poäng än de och tro mig att det kräver sin kvinna då jag ska göra detta genom att promenera runt medan de flesta andra cyklar. Det tar även tid som jag egentligen inte har så därför har jag fått knåpa ihop ett turfschema. På vardagar när stora barnen är i skolan så ska jag börja turfrundorna vid 8 på morgonen. På helgerna ska jag gå upp tidigare och försöka att ta längre rundor medan min familj fortfarande sover. För att få så bra poäng som möjligt så ska jag försöka att gå ut rätt så hårt i början. Början är idag. Mot ljusare och lättare tider:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback