Allergi...

Har senaste tiden märkt av att jag lider utav allergi. Det är skitjobbigt för det gör så att jag blir helt varm i kroppen. Blodet börjar liksom puttra i ådrorna och det enda som känns som att det skulle kunna råda bot på det är att ge någon en välförtjänt smocka på näsan. Nä det finns ingen medicin som hjälper mot pessimistiska gnälliga buttermuttor. Därför försöker jag så gott det går hålla mig undan men de är lika envisa som de är sura och gnälliga så det är svårt ibland. Jag gillar bittra gnällfior lika mycket som jag gillar soleksem/trampa i hundbajs/stoppa ned huvudet i sophusets mest välfyllda tunna ungefär. Jag tål dem inte. De kan aldrig tala klarspråk utan istället gnäller de...fy det regnar/usch vad tråkigt/hu så jobbigt och när de inte gnäller så vill de gärna tala om hur duktiga de är eller hur dåliga andra är. En buttermuttas mest positiva fb-status ser ut så här " Nu har jag /städat/diskat/duschat/torkat golven/lagat mat så nu har jag varit riktigt duktig"...inte så kul läsning för omgivningen men det fattar inte buttermuttor för hela deras värld kretsar bara runt dem själva. Att alla faktiskt städar och lagar mat,det tror inte buttermuttor på men om de skulle se det med egna ögon så spelar det ingen roll för det är bara speciellt när just de gör detta. Nu är oftast buttermuttor inte så positiva så de där fb statusarna ser man högst en dag i veckan. Däremot kan man se minst tio fb-statusar från en och samma buttermutta om dagen med sura smileys i. "Nu regnar det igen:(" "F-n vad det ska blåsa jämt:(" och "Kokhett så nu måste jag duscha:(" Jo för det är ju så att har man inte hittat något negativt att gnälla om så kan man alltid ha vädret i bakfickan. I grund och botten älskar buttermuttor att ha det jobbigt. För de älskar att gnälla och sprida pessimism runtomkring sig. De vill att man ska klappa dem på huvudet och säga "stackars dig" eller "vad duktig och bra du är" men om ingen säger något så är det fel på omgivningen. Grannarna är sura,fula,lata,dumma,jobbiga. Kollegorna är tråkiga eller tröga. Familjen hjälper aldrig till och bryr sig inte. Det är helt enkelt fel på alla utom just buttermuttan själv. Buttermuttan har aldrig fel,dess åsikt är lag,den gör allt bättre än alla andra och det är synd om den för att allt och alla är så jobbigt/jobbiga. Buttermuttor kan inte ta kritik och inte heller personer som har andra åsikter eller inte kammar buttermuttan medhårs. De raderas raskt bort från fb:s vänlista och IRL umgängeskrets. Därför är buttermuttor ensamma människor och de har ingen aning om varför eftersom de ju är perfekta och därför måste det bero på att alla andra är avundsjuka...tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0