Det gröna på balkongen...

Alla plantor jag köpt färdiga och planterat har vissnat,blivit gula eller fula.Spireabusken jag köpte är numera bladlös och jag skyller på att plantor man köper måste vara av dålig kvalite eller något för fröerna jag plockade från förra årets blomman för dagen blommor ser nu ut så här:
Den växer ca 15 cm per dygn och har redan nått toppen utav växtstöden så nu får jag försöka leda den nedåt och låta den växa uppåt en gång till.


Jag har också planterat kärnor ifrån tre olika meloner. Sambon älskar meloner och äter ofta det så jag har sparat kärnor och torkat dem ett tag. I den här lådan är det cantaloupe,honungs och vattenmelon plantor.
Den enda färdiga köpeväxt som inte har dött var tre pelargoner som jag köpte för 19 kr styck när de blommade. Väl hemma vissnade blommor och blad och blev gula på en vecka men jag slet bort allt visset och planterade de ynkliga plantorna som blev kvar ändå och det gick ju bra tillslut...

Sedan har jag planterat lite persilja,dill och gräslök i konservburkar i en hylla på väggen och de växer lite ynkligt men de är inte döda iallafall...

Det är däremot den här plantan som jag hittade på cykelvägen utanför ett hyreshus. Någon hade kört in i rabatten och mosat ned den så jag tog med den hem då den hade delar av roten kvar men det lyckades inte som jag hoppats.
Tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0