Jag agerar sjuksyster...

Jag har inte skrivit på bloggen om det men sambon fick för några dagar sedan åka ambulans till sjukhuset då han fått anemi på grund utav ett blödande magsår och har legat inne ett par dagar. Igår fick han komma hem för att han tjatat på personalen och de hade platsbrist men de sa att han egentligen borde ligga kvar där så han är inte riktigt kry ännu. Lite mediciner måste han knapra och så behöver han järn för blodbristens skull. Vi ska ta tag i maten när han kryat på sig då magsårsmänniskor inte ska äta viss mat. Kaffe är t.ex. inte alls bra men nu får han ett halvt glas bara för att känna sig lite piggare. Idag har jag knåpat ihop en frukostbricka åt honom med omsorg och tanke på vad som är bra när man har anemi. Här ser ni: c-vitamin,vitamin b12,probiotika och folsyra utan att ni egentligen ser det;) Lite d-vitamin på köpet om man äter frulle i solljuset på balkongen. Jag är smart i smyg alltså;) tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0