Sonens rum ska bli marint...

Stora sonens rum har blivit ganska iordning och mysigt nu så hans lillebror i andra halvan tycker att vi är taskiga som inte fixar hans rum också och därför har vi spånat lite och bestämt att han också ska få ett mysigt rum.

Vi bestämde att det ska bli ett marint tema och det finns ju massor med inspiration till det på nätet eftersom den går ihop med new englandstilen som varit poppis i några år nu. Min ide är att fixa en vit sänggavel till hans nya säng och kanske ha någon sorts sänghimmel över lite likt ett segel. Igår fyndade jag en pläd på rea som ska bli hans överkast.
50 spänn var billigt och bra:) Idag fyndade jag även ett begagnat sängbord för 15 spänn på missionen som jag tänkte piffa till lite och måla vitt.

Jag skulle vilja ha en bordslampa iform utav ett fyrtorn men de jag hittat är lite för dyra för att jag skulle vilja ställa dem i sonens rum. Jag kan inte precis påstå att han är rädd om saker men det gav mig en ide om att helt enkelt göra en sådan själv,hur svårt kan det vara liksom? Vi får se vad det blir av det när det är klart. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0