Sur midsommar?

I två dagar har jag varit på ett lättretligt humör och känt att omgivningen triggat mig till att få ett riktigt utbrott. Dumma grannar som spikar i väggen om nätterna, tiden som inte räcker till och så sambon som igår kläckte ur sig att han är bjuden på middag hemma hos sin kollega idag på midsommarafton...
Nej. Jag ska inte få ett argt utbrott bestämde jag mig för och sov gott ändå hela natten. Imorse när jag vaknade inspekterade jag min nya fina vita midsommarklänning och upptäckte att jag fått lingonveckan. Vad passande. Känner att adrenalinet ligger och sjuder och är på väg att börja koka men jag vill inte bli arg så jag tänker ignorera alla och med alla så menar jag idiotgrannarna,idiotsambon,idiotlingonveckan och alla andra som gör mig sur och vresig. Min klänning är ändå superfin och det är det jag ska tänka på idag så att jag blir på bra humör igen:) Nu är det dags att städa och baka midsommartårtan sedan ska jag ta en promenad med barnen ner till havet och fika för det är bästa medicinen mot sur och vresighet.

tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0