Dag två av irritation!

Ja jag vet att jag är gnällig nu och positiviteten är...borta?
Samma irritationsobjekt idag dessutom.
Eller faktiskt så var jag på bra humör idag för jag snickrade och fixade förvaring under barnens sängar utav två byråar och det blev himla bra så jag var glad och positiv nästan hela dagen men sedan kom sambon hem från jobbet.
Sov middag (en kvart bara iofs) men jag hade maten klar och han gick och la sig utan att äta.
Sedan städade jag medan de flesta barnen lekte förutom mellansonen som dammsög sitt rum helt själv.
Det var bra förutom att sambon satt i soffan och gjorde ingenting i flera timmar.
När han väl klev ur soffan var det för att fråga vad han skulle ha för matlåda till jobbet imorgon.
FFS!
Jag sa att han kunde sticka till affären och köpa en panpizza eller något.
Han stack,kom hem och ställde sig vid spisen och stekte paprika samt hällde grädde på och efter det satte han sig i soffan med en tallrik sådant och en massa bröd och slurpade i sig det.
SLURP,SLAFS... och så blev jag helt negativ.
Ja han tog bort sin tallrik efter sig faktiskt.
Ställde den på bänken med paprikaresterna kvar,tillsammans med stekpanna och slevar han använde när han kokade ihop slafset.
Jaha nu ska jag städa köket igen när klockan snart är halv elva på kvällen? Suck.
Nu sitter han åter i soffan...och äter chips på en tisdag...
Är jag gnällig?
För alltså jag känner mig gnällig men va fasen det känns som att jag har anledning till det.
Nu ska jag skita i att diska och vika tvätt och allt annat som behöver göras för jag orkar inte.
Istället ska jag gå och lägga mig och drömma att jag bor på ett all inclusive hotell i något varmt och skönt land.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0