Rum makeover...

Mitt uppe i att färdigställa stora sonens rum som egentligen är ett förråd.
Så enkelt och billigt som möjligt fick det bli så jag började med att riva ut allt som fanns där inne som tusen grejer som bara tar plats och sedan de fasta hyllplanen som jag förmodligen får ersätta om vi flyttar härifrån.
Så här såg det ut:
blågrå väggar,slitet och en stor brun äcklig garderob som tillhör lägenheten och som är så ful att jag gömt den i förrådet och förvarat julsaker och annat i.
Just nu ser det ut så här:
Jag köpte 10 liter vit tak & väggfärg för 99 kronor och har målat taket 2 gånger och väggarna så många gånger att jag tappat räkningen men jag tror att jag är inne på fjärde omgången.
Det tar tid och kräver mer jobb att vara snål så billig färg täcker ju inte lika bra som en dyrare skulle ha gjort men det är ändå roligt att se vad man kan göra för så lite pengar som möjligt.
Jag älskar "litenbudgetrenoveringar" nämligen.
Dels vill jag inte lägga massa pengar på att rusta i en sliten gammal hyresrätt och dels har jag bättre saker att slösa pengar på inför höst och vinter då tre utav barnen fyller år och sedan är det jul om några månader.
Vi köpte även billigt laminatgolv på Ikea som jag började lägga igår men som jag nog inte kommer lägga färdigt på några dagar då min lilla sessa vaknade med feber imorse.
Så här ser det jag börjat lägga ut iallafall:

Jag struntar i att lägga fuktskydd och stegisolering. Golvet under är en plastmatta och det blir ju som en isolering i sig tycker jag.
Jag gillar egentligen inte ljusa laminatgolv men i den här lägenheten med murriga gulbruna golv som ser smutsiga ut även om du storstädat så känns det så skönt och fräscht med ett rent och ljust golv. Jag gillar det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0