En klädkammare ska bli ett eget rum till sonen...

Hemma med sjuk liten prinsessa och hennes minsta storebror. Sov knappt ingenting inatt och måste därför hålla igång så att jag inte somnar.
Stora sonen skrev igår en önskelista till sin födelsedag.
Han önskade sig en speldator och ett eget rum.
Kom idag då på att min lilla garderob inte fyller sitt syfte utan mest innehåller saker som borde stå i ett förråd och därför ska jag göra iordning ett eget rum till sonen utav det.
Just nu delar han rum med sin bror och tycker inte han får vara ifred.
Rummet är visserligen alldeles för litet för att ha som rum för det är 20 cm för kort för att en säng ska få plats t.ex. men han kan ju ändå ha det som dator/tv-rum och ha kvar sitt gamla rum också.
Så här ser det ut i nuläget:
Det är ena halvan av rummet (eller klädkammaren om man ska vara petig då).
Jag hittade för ett tag sedan en bild i en katalog som jag ville kopiera rakt av i mellansonens rum men nu passar det ju bättre i detta rummet då väggfärgen redan är klar liksom.
Här är bilden:

Nu går det ju då inte kopiera allt rakt av men då fick jag en sådan där superide som jag får ibland (måste skryta,sorry) iallafall...jag har en liten svart bäddsoffa som faktiskt får plats där inne och om man sätter upp ett vägghängt skrivbord som går att fälla ihop så tror jag att jag nära på kan få det lika fint som på bilden+att om han skulle vilja sova därinne så är det bara att dra ut soffan. Sedan är det bara upp med lite hyllor,en mindre vägghängd tv och så voila! Tror jag iallafall...Kan ju bli katastrof men man ska tro på sig själv och det gör jag...
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0