Första joggingrundan gjord...

Jag hittade ett träningsprogram där man avänder kroppen som vikt. Man tränar ben,rumpa,mage och rygg genom olika övningar. Den förbannade plankan var dessvärre med i övningarna och jag avskyr den men om jag inte ger mig så kanske jag blir bättre och pallar längre än jag gjort förr när jag prövat på den.
Redan nu har jag faktiskt tagit en joggingrunda. Prövade då samtidigt runkeeper men hade först fel inställningar så den ville inte starta först. Bra att ha och mäta med iallafall så att man kan ta tid och längd och ser hur man förbättrar konditionen. Idag joggade jag med mellansonen. Han är snabb och sprang ifrån mig i början medan jag var stel och inte kom igång riktigt förrän jag hade blivit varm. Då sackade sonen efter men hann ifatt mig när jag fick hostattacker och lite svårt att andas. Jag är inte helt frisk ännu. Täppt i näsan och lite hostig fortfarande men jag tänkte att man har ju alltid någon ursäkt och det är ju ingen hårdträning att jogga en liten runda på någon kilometer precis. 10 minuter tog det att jogga 1,43 km. Det var inte snabbt men en bra början för då vet jag att jag kan slå det ganska snart:) Har en del fb-vänner som använder runkeeper och jämför jag med de som verkligen ligger på topp så är jag en vardagsmotionär och jämför jag med de som absolut måste ha maxfart snigel så är jag ju snabb för jag joggar snabbare än vad de cyklar trots att jag inte har någon kondition. Jag vet inte hur jag ska tolka det riktigt men jag ger nog tusan i att jämföra med andra tills jag känner mig varm i skorna. Ska ta en runda till ikväll när sambon kommer hem från fotbollsmatchen så att jag inte behöver ta med barnen. Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Malin P

Detta fixar du galant :-). Bra för dig att köra igång med hemma träning med din egen kropp till att börja med. Kroppen är ett perfekt redskap. Hojta om du vill ha något tips!! Kram på dig.

2013-09-15 @ 14:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0