Funderingar...

Idag har jag vabbat en hostig son som inte sov en blund under natten.
Det gjorde inte jag heller.
Istället satt jag och filosoferade och funderade om allt möjligt.
T.ex. om jag skulle ta tag i det där med vikten.
Jag började åtminstone med det men sedan funderade jag vidare på min kropp och att jag inte sköter den ordentligt för mina muskler är ju slappa och så funderade jag lite till och kom in på friskvård och maten man äter.
Har i snart ett år varit mer medveten om att maten vi äter innehåller en massa gifter och därför blivit mer lagd åt det ekologiska hållet.
Vidare funderade jag ju då på återvinning,miljö och så hade en kollega lagt upp en artikel om earthships på facebook som jag är väldigt intresserad utav för jag älskar tanken av att leva på ett hållbart sätt och göra mer för miljön.
Sedan funderade jag på vad jag ska plantera för roligheter på balkongen denna vår och så slog jag som det mattesnille jag är;) ihop lite av allt jag funderat på och bestämde att jag ska odla grönsaker på balkongen,börja träna och inte äta en massa skräp.
Protein ska man ju äta för att hjälpa musklerna och bränna fett så bönor som innehåller massa protein ska här odlas.
Sedan googlade jag massor och hittade en intressant blogg som hette Terra Nova.
Där snodde jag en del ur en text som var så bra att jag måste lägga upp den här: "Växter om något är väl styrkegivande, tänk ett litet skott som kan bryta sig upp genom asfalt jämfört med en tvångsgödd kycklig som inte ens kan stå upp."
Mitt nya tänk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0