Piff i barnrummet och lite "gaaaah"

Har haft en effektiv dag och hunnit med att tapetsera barnens rum färdigt,målat och tapetserat byråar,handlat och haft en träff med min fina vän och våra barn i vårsolen.
Nu på kvällen gick jag in en snabbis på facebook och blev en aning irriterad på en person.
Måste man uttrycka allt man tycker och tänker på fb?
För isåfall tycker jag att personer som avänder handikapp och funktionshinder som öknamn på folk de inte gillar förmodligen själva har funktionshinder utan att veta om det för i mina ögon måste det bara finnas en ursäkt till hur en del beter sig för annars är de bara elaka människor som tror att de är förmer än andra.
Jag skulle också kunna säga att jag tycker att just denna person är väldigt lik Sally Santesson från Svt:s gamla tv-serie.
Då syftar jag på utseendet för annars är det få likheter då jag verkligen älskade den tv-serien och alla roliga kommentarer Sally kläckte ur sig medan fb-sally verkligen är en tråkig person i mina ögon.
Självupptagen,nedvärderar de flesta i sin bekantskapskrets (varför vet jag inte då personen liksom inte har så mycket att känna sig bättre än andra för),lägger sig oinbjuden i andras diskussioner,tycker och tänker om precis allting och hatar alla som inte tycker likadant.
Jag antar att det är därför personen inte gillar speciellt många fler än sin familj men vad vet jag och vem är jag att sprida åsikter om vad jag tycker om andra egentligen?
Nog om det.

Så här ser mellansonens rum ut just nu.
Hylla över sängen ska upp och en leksaksförvaring under sängen ska fixas.
Ny matta ska köpas och en lampa som ska stå på byrån.
Jag gillar verkligen den där randiga tapeten och att jag lyckades få upp den på väggen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0