Bloggraset...

Bloggen har förfallit.
Så är det när man gnäller hela tiden, folk pallar liksom inte lyssna.
Jag själv är likadan, jag kan lyssna på gnäll en stund men sedan blir jag döv och inte ett ord fastnar i skallen och mina tankar vandrar iväg på roligare äventyr.
Senaste tiden har en vän varit väldigt gnällig om sitt privatliv och upprepar samma sak gång på gång.
Jag vill inte vara dum så jag låtsas att jag lyssnar för femhundrade gången på samma historia jag redan hört till leda.
Egentligen lyssnar jag inte alls eftersom jag nedvärderar hennes problem till att inte ens vara ett problem.
Första gången jag hörde historien så lyssnade jag snällt och var förstående och tålmodig.
Andra gången jag hörde historien så pekade jag ut lite saker som jag tyckte hon kunde göra för att lösa problemet.
Tredje gången så sa jag att det där problemet handlar om hennes privatliv och att jag redan sagt vad jag tycker om att bli inblandad i det.
Fjärde gången slutade jag lyssna och svarade inte.
Det hjälper inte att gnälla om saker när man inte försöker göra något åt dem, punkt och slut.
Bevisat är det genom att jag idag kollat min bloggstatistik.
Som ett stort ras har strecken sedan jag började gnälla pekat spikrakt nedåt.
Ja det är ju snällt att ingen vill lyssna på mina problem...men jag vet hur det är för jag är som sagt likadan själv.
TJINGELING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0