Små utbrott och risbollar

Ett tag så har jag känt mig riktigt risig både på in och utsidan.
Jag har blivit dålig på att ta hand om mig själv och det här med graviditet underlättar inte precis utseendet då jag har fått konstig struktur på håret och finnar i ansiktet.
Just nu sitter det en illröd jäkel på den vänstra kinden precis brevid näsan och irriterar mig.
Igår kväll smetade jag in den med tandkräm för att få den att torka ut lite eftersom jag inbillar mig att den blir större och större, snart växer om min näsa och försöker skapa julstämning genom att få mig att se ut som Rudolf med röda mulen.
Inte roligt.
Det är inte heller roligt när man har duschat,tvättat håret och haft i en halv flaska balsam men trots det inte kan få borsten genom håret eftersom borstandet bara gör så att håret längst upp blir kammat och sedan fastnar borsten halvägs och stora risbollar bildas i nedre halvan utav håret.
Igår blev jag så irriterad att jag bara drog igenom borsten i risbollarna vilket gjorde att hälften utav håret fastnade i borsten och jag har alltså slitit av mig ganska mycket hår och skulle behöva gå till en frisör och klippa av riset men se det hade jag inte tålamod till så jag tog saxen och klippte av det värsta själv genast.
Det måste ha med hormonerna att göra att jag blir så här och beter mig som jag gör.
Det fattar jag ju egentligen själv att det inte alls är någon bra idé att vara sig slita i håret eller klippa av det själv men på senaste tiden har jag märkt att jag blir väldigt lätt irriterad över små saker, tappar tålamodet och bara helt impulsivt löser problem på kort sikt genom att få små utbrott och bara gör det som faller mig in.
Sambon tycker att jag är knäpp och igår när diskmaskinen hakade upp sig på ett program och inte gick att stänga av så fick jag ett sådant där litet utbrott och hoppade upp och ned, bankade på maskinen och svor.
Sambo förklarade för mig att det inte hjälper att bete sig så utan det kommer bara bli värre om diskmaskinen skulle få för sig att gå sönder helt och hållet när man bankar och skriker på den.
Sedan tryckte han lite och pillade lite på maskinhelv**** och vips så fungerade den som vanligt igen.
Det är väl konstigt att det är sambo som för tillfället är den kloka i familjen ,det brukar vara jag som är tålmodig och löser saker lugnt och behärskat och det är faktiskt lite skrämmande när sambo börjar tycka att jag verkar vara komplett galen.
Jag tror att jag måste ta och skärpa till mig men det är inte så lätt när man känner att saker och ting inte fungerar som de ska, jag blir frustrerad och hela mitt huvud är i kaos under alla risiga hårbollar.
TJINGELING

Kommentarer
Postat av: Lottiz

Stackare! samtligt som jag inte kan låta bli att le, du skriver mycket underhållande.



2011-12-14 @ 13:35:28
URL: http://lottiz63.bloggplatsen.se
Postat av: alpen1

Fniss... Så nu är du rödmosig och med spretigt, halvklippt hår, då?

Jag gillar verkligen ditt sätt att skriva!

...Och känner igen mig... Kan också få såna där små utbrott - fast jag INTE är gravid!

2011-12-17 @ 08:45:21
URL: http://marianova.com/alpen1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0