Inte riktigt okej...

Det ser ut som om jag inte har varit här inne och kluddat på en vecka, men det har jag faktiskt.
Grejen är den att varje gång jag skrivit ett inlägg så har datorn hakat upp sig och internet slutat fungera och så har det bara blivit strunt av allting.
Men jag har en hög halvskrivna inlägg under utkast såg jag nu=)
Den här veckan har jag verit hemma och sjuk.
Eller jag har iallafall känt mig sjuk men i fredags gick jag till läkaren och han tycker inte att jag är sjuk utan mer en aning utsliten med alla möjliga graviditetsbesvär som han dessvärre inte riktigt kunde göra någonting åt.
Huvudvärken som jag får var och varannan dag tyckte han inte  skulle behandlas alls eftersom medicinerna mot sådant inte är bra för bebisar i magen utan jag får göra så gott jag kan, dricka mycket vatten, i nödfall ska jag ta en huvudvärkstablett även om det inte känns som att det fungerar och så ska jag få gå till en sjukgymnast som kanske kan ge mig akupunktur mot huvudvärk och också hjälpa mig med foglossningen som dök upp helt utan förvarning.
Läkaren sa också att eftersom jag varit så mycket sjuk med hosta,influensor,förkylningar och massa virus under hösten så är förmodligen mitt immunförsvar lite nedsatt och det är vanligt under graviditet och inte alls konstigt med tanke på att jag har tre barn på skola och dagis som säkert för med sig ett och annat hem som en trött och gravid mamma inte riktigt klarar av att stå emot men det kan man ju heller inte göra någonting åt.
För alla smärtor jag har skulle jag undvika situationer där jag måste lyfta tungt och så vidare.
Bla,bla,bla.
Jag jobbar i vården så vissa lyft och konstiga ställningar kommer jag inte undan och igår jobbade jag en heldag och tänkte att jag skulle låtsas som ingenting och bara göra som vanligt.
Hahaha...Kan inte sätta mig i en fåtölj och prata en stund,smärtan är outhärdlig.
Kan inte böja mig ned och arbeta i position fisk,smärtan är ajajaj så jag sätter mig istället helt ned på golvet och lutar mig lite bakåt så det inte ska göra så ont framme i blygdbenet.
Allt tar lite längre tid att utföra när man har ont och är fet vilket igår ledde till att jag fick skynda mig på en del.
Då blev jag illamående.
Sedan blev jag kissnödig men hade inte tid att gå på toaletten eftersom jag var lite försenad hela förmiddagen så jag höll mig till lunchen och då kändes det som att det brann i hela kisseriet så tror fanken jag har fått urinvägsinfektion på köpet.
I övrigt är jag lite sur och gnällig men stolt över att jag uthärdade jobbdagen utan att få utbrott, då jag hela dagen kände mig irriterad över att inte kunna gå på toaletten när jag blir kissnödig,kände att jag ville kräkas och att alla hela tiden ska påminna mig om att jag är gravid och det är lååååångt kvar tills bebisen ska komma som om jag inte visste det själv eller så.
Nu har jag bestämt att jag ska strunta i alla besvären och ta dagen som den kommer utan att stressa, om jag har mycket ont så stannar jag hemma från jobbet och skiter i att försöka vara duktig för det är inte värt det även om det kommer synas tydligt på lönen.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: AK

Hoppas du mår bättre nu! Ingen kul tid att vara sjuk.

2011-12-18 @ 19:38:02
URL: http://pjaksliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0