Kläder som passar/inte passar och mat som inte passar...

Mina kläder som jag nätshoppade kom hem igår.
Positivt var att varenda överdel passade kroppen utmärkt.
Negativt var att jag beställde ett par shorts i stl 40 och fick ett par shorts i stl. 50.
Eller så var det också positivt eftersom jag med glädje kan se att jag är väldigt långt ifrån att kunna ha stl.50 om jag inte går upp en sisådär 20 kilon.
Nu måste jag reklamera shortsen och banna de som packar kläder att ha ögonen öppna och inte lägga shorts i storlek 50 i förpackningen som det står storlek 40 på.
Vidare kan jag meddela att motion och joggande inte gjort att jag gått ned ett enda gram i vikt.
Därför måste jag lägga om kosten även om jag anser mig mest äta nyttig mat så äter jag ju en hel del kolhydrater.
Mest ifrån potatis och pasta.
Att ta bort potatisen är ju inte så himla svårt, det går ju ersätta den med broccoli/blomkålsmix men hur i herrejisses äter man spaghetti och köttfärsås utan spaghetti?
Det är ju helt åt helsike omöjligt.
Spaghetti och köttfärsås äter vi minst en gång i veckan.
Finns väl inget som man kan ersätta pasta med?
Jag googlade saken och tydligen så ersätter en del folk pastan mot strimlad squash.
Det låter ju himla roligt...inte.
Hoppar nog över det helt isåfall.
I övrigt så har jag inga problem med att äta bara lite kolhydrater...fast den här veckan tänkte jag äta noll kolisar och började med det igår.
Det var lite jobbigt så jag börjar nog direkt att äta max 5/100g som de kunniga säger att man ska göra.
Eftersom jag har lite dålig fantasi så blev det nämligen bara ägg och kyckling hela dagen igår och det är nog inte riktigt min grej även om jag inte direkt mådde dåligt utav det.
Nya tag nu då.
TJINGELING

Kommentarer
Postat av: Anna/PJAK

Hemma när vi har spagetti och köttfärssås så har maken ätit grönsaker istället. Dvs alla de ovan jord, Blir iofs mer som taco's men det är kanske tillräckligt gott?

Scan's falukorv har bara 4/100. Behöver du mer tips så har jag en del. Tex recept på olika sorters "bröd" som antingen är under 5 eller helt saknar kolhydrater.

2012-06-19 @ 12:32:44
URL: http://pjaksliv.blogspot.com/
Postat av: Camica

Man kan göra egen pasta. Som man skär i vilken form man vill. Om man inte är kräsen som jag... :( Ätbart var det, men läskig konsistens.

2012-06-19 @ 22:45:58
URL: http://camica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0