Min budgetmakeover i hallen...

Jag målade ju om hallen i vintras och har hållt på och greja med den lite då och då när jag haft tid.
Brist på pengar innebar att jag fick ta vad jag hade hemma och försöka knåpa ihop så billigt som möjligt vilket jag tycker jag har lyckats med genom att återanvända saker, fyndat second hand och snålat.
Jag har t.ex. köpt den svarta hängaren under "hatthyllan" från Ikeas badrumsavdelning och det är ju meningen att den ska användas till handdukar men den tål ju att man hänger barnens jackor på och den nedersta hyllan är också från Ikea och kostade 19 kronor men den är ju inte heller någon skohylla egentligen.
Det blev tillslut lite sport av det hela bara för att jag ville se hur mycket man kan förändra för så lite pengar som möjligt.
Sammanlagt har jag lyckats göra om hela hallen för bara 430 kronor på det viset då jag köpte billig väggfärg för 99 kronor.
Det var förstås inte det smartaste jag har gjort då färgen absolut inte tål att man torkar bort lite kladdiga fingeravtryck men man lär sig inte om man inte gör misstag och i övrigt är jag nöjd.
Jag började med att inreda i bara svart och vitt vilket blev lite för tråkigt så nu har färgen röd poppat upp också.
Jag är inte helt klar ännu för trälådan från Ikea ska målas och få en dyna som man kan sitta på när man klär på barnen.
Trälådan är ett nytt fynd som jag fått av en vän helt gratis och den passar ju perfekt i det lilla hörnet.
Så nu har jag tagit bilder från hur det såg ut från början, efter att jag målat och så hur det ser ut exakt just nu.
Jag är nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0