Fick en liten lapp med mig hem från dagis...


När jag läste den här lappen blev jag så jäkla arg!
Jag undrar hur de tänker när de säger att de har skött "rutinen" som de ska göra?
Ja de är säkert väldigt stolta över att deras "rutin" sköttes som den skulle men hur mycket bryr jag mig som förälder om detta när jag vet att barnen lyckades ta sig ut utan att någon ur personalen märkte detta? Jag skiter fullständigt i rutinen och vad personalen har gjort för uppenbarligen så gjorde de inte det de ska nämligen att ha uppsyn över barnen för då hade ju detta aldrig hänt? Märker man inte att ett (flera) barn klättrar över staketet så har de inte haft tillräcklig uppsyn över dessa barn. Punkt och slut.

Skrev ett mail till kommunen under deras klagomålssida och jag hoppas de läser det för detta är fan inte okej.
Mailet:"Har min lilla son på 1,5 år på dagis 15 timmar i veckan. För någon dag sedan fick jag en lapp där det beskrevs att några barn lyckats ta sig ut från dagisgården och varit ute på "upptäcksfärd" utanför.
Det beskrevs inte hur länge de varit borta men det hade tagits upp med berörd personal och berörda föräldrar och föräldrar till lite äldre barn uppmanades att prata med sina barn om att de inte får gå utanför gården samt tänka på att stänga grindarna ordentligt efter sig.
Själv tycker jag att om barnen ens hinner ta sig utanför gården så har personalen inte haft tilläcklig uppsyn över barnen och anledningen till detta skulle jag vilja veta för jag vill inte lämna mina barn på ett dagis där personalen inte håller koll. Säkert beror det i vanlig ordning på att barngruppen är för stor och personalen för få så jag kan inte säga vems felet är men jag kan ju iallafall säga att jag som förälder inte ska behöva gå runt och oroa mig över att det nästa gång kan vara mitt barn som försvinner, samt behöva skicka arbetslösa vänner eller mammalediga släktingar att ta en promenad runt dagis varje dag medan min son är där för att se så att han blir skött som han ska.
Jag har flera barn som gått på dagis och detta är ingen engångshändelse, det har hänt förut, inte bara på detta dagiset och det är helt enkelt för dåligt skött.
Bara för att man har satt upp stora höga staket som ska hindra barnen från att klättra utanför gårdarna betyder det inte att barnen är trygga. Det betyder inte heller att två personal kan hålla koll på tio barn innanför staketet, det kan hända olyckor även där så nu tycker jag att ni får skärpa er med de här stora barngrupperna. Min sons grupp blev nyligen ihopslagen med en annan grupp och jag förstår vekligen inte varför. Även om det då är fler personal så är det ju också fler barn och allt blir ju bara en stor röra. Jag har inte ens koll på vad alla "fröknar" heter och det är så dåligt att ni borde skämmas."

Jäkla skitkommun.
Tjingeling





Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Ja fy fasen de e ju hemskt. tank om nan hade kommit a tagit ungen?? usch. ja skammas borde dom verkligen.....

2012-06-07 @ 13:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0