Bitterattityden.

nähe nu har det gått för långt med bitterattityden! Man kan ju inte slösa en massa tid på att vara bitter när man kan ha roligare saker för sig.
Jag har i några dagar sysselsatt mig själv med att rensa ur förråd, klädkammare och balkongen på skrot och trasiga möbler vilket ledde till att jag blev inspirerad av mig själv och fortsatte med att organisera och göra om hemma.
Det tog två dagar att fixa iordning hallen.
Jag slängde ut precis allting som fanns där, köpte en stor furugarderob på loppis och sedan målade jag den vit, drack en redbull och sågade bort en del av en gammal apotekardisk som stått i förrådet hur länge som helst med trasiga lådor,målade den och skruvade upp hängkrokar på väggen och så... orkade jag inte mer.
Det är tredje gången jag gör om hallen nu.
Men för varje gång jag gjort om den så har den blivit ytterligare ett snäpp organiserad och fått bättre förvaringslösningar så nu hoppas jag att jag aldrig behöver göra om den igen.
Fast nu när alla möbler är vita så ser den fasta garderoben gul ut i färgen vilket inte är så konstigt då den har stått där i sisådär en femtio år.
Jag funderade iallafall på om jag skulle måla om hallen mörkgrå istället för då syns inte fulgarderoben så mycket som när den skär sig mot det kritvita men vi får se,vi får se vad jag orkar med.
Jag orkar nämligen inte så mycket nuförtiden.
Det beror på att jag blivit förslappad och lat men jag ska ändra på det nu och börja ge mig ut och motionera igen.
En fyrabarnsmage behöver ju faktiskt inte se ut som en överjäst bulldeg bara för att man inte pallar kuta runt i joggingskorna genom gyttja och blöta pölar i motionsspåret, man får hitta på något annat när man känner att man är anti-allting så det har jag gjort nu.
Idag laddade jag faktiskt ner turfgame i mobilen så jag ska pröva det imorgon och se om jag fattar något och om jag hittar några zoner i denna stad.
Hoppas jag gillar det massor och går ned sisådär en 20 kilon av att leta zoner.
Jag hoppas också att postkodlotteriet knackar på min dörr någon dag med sisådär en två checkar på hundratusen som de vill ge mig men jag ska kanske inte vara alltför optimistisk bara för att jag inte vill vara pessimistisk, det vore ju dock helt fantastiskt om det hände, speciellt som jag inte prenumererar på någon postkodlott.
Fast jag skulle för tillfället vara så nöjd bara med om skolorna bara kunde bestämma att läxor var förbjudet. Stora sonen har prov om Norden imorgon och idag har vi ägnat två timmar åt uttfrågning om fjordar,Skanderna, gejsrar, och skillnaden på en finne och en finnländare.
När jag inte orkade mera så kom han dessutom på att han hade fem sidor matteläxa också.
Mellansonen hade bara tre sidor tack och lov,fast han hade ju läsläxa och han kan bara läsa namnen på personerna i läsboken och så läser han sådant som egentligen inte står i boken...om monster och sådant som han tycker är lite mer intressant än läsboken.
Idag har jag alltså ägnat ungefär 2 och en halv timme åt läxor.
Det är ju inte konstigt att man blir bitter.
tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0