Gjorde jag fel eller?

Igår kväll satt jag uppe länge och tittade på en film på 6:an.
Tror den hette Condemned eller något sådant.
Tycker det var en ganska bra film fast att den var lite sjuk och jag brukar inte gilla sjuka filmer.
Meningen var att jag och sambo skulle titta på filmen tillsammmans men han blev tjurig på mig och gick och la sig istället.
Anledningen till att han blev tjurig var att han innan satt på facebook och hade fått en vänförfrågan från någon tjej som han inte kände.
Eller det var väl inte därför han blev tjurig men jobbig som han är så var han tvungen att berätta för mig att han fått en vänförfrågan från en tjej som han inte kände eller visste vem det var.
-Jaha men skit i det då, du behöver ju inte tacka ja sa jag utan att vara vidare intresserad eftersom jag satt och tittade på tv.
Istället för att knipa igen så fortsätter sambon diskutera saken och säger att de har gemensamma vänner och bla,bla,bla.
-Jaha men då känner du henne kanske fast du inte vet om det själv, säger jag fortfarande rätt så ointresserad av ämnet.
Men så ger han sig inte ändå utan fortsätter och säger att tjejen inte kan jobba på hans jobb iallafall eftersom hon är för ung för att jobba.
Då blir det reklam och då tar jag mig en titt på sambons datorskärm och räknar ut att tjejen är 16 år gammal, tar för givet att sambon inte känner tjejen och så trycker jag bort vänförfrågan åt honom eftersom han verkar ha svårt för att göra det själv.
Då blir sambon sur och tycker att jag lägger mig i och så börjar han babbla om att han minsann inte snokar runt på min facebook och bla,bla,bla.
För att kontra drar jag till med att han inte behöver det eftersom jag inte är vän med några minderåriga lammkött och för att pika till det ytterliggare så är jag inte heller vän med mina ex eller andra former av "du vill inte veta" personer.
Då blir sambo riktigt sur.
Vet egentligen inte varför, han är vän med iallafall tre av sina ex (som jag vet om) på facebook och de stör mig inte alls så jag tycker inte han kan inbilla sig att jag är svartsjuk och bli sur för det åtminstone.
Jag tar mig en titt på tjejen med vänförfrågan igen för att lista ut om det finns en enda anledning till varför hon borde känna sambo på ett eller annat sätt.
16-årig tjej med en profilbild som iofs ser rätt välkomnande ut om man är en singelkille med otillfredställda behov, då bilden till 80 procent består utav ett par ganska stora och runda tuttar med en rätt grov urringning upptryckta i kameran och resten av ett litet blont huvud ovanpå detta.
Nä jag tycker inte att jag behöver be om ursäkt för mitt tilltag.
Sambo kunde valt att inte säga någonting till mig och inte försöka pocka på min uppmärksamhet utan tackat ja utan att meddela mig om saken för då hade jag inte märkt det men nu gjorde han inte så och då får han skylla sig själv.
Sånt är livet.
Att man blir sur över en sådan sak är för mig både aningens mysko och ur min synvinkel rätt så patetiskt.
Men det får mig ju att undra varför han nu ville vara vän med personen.
Slutsatsen blir ju ändå att han antingen faktiskt känner henne men av någon anledning inte vill berätta det för mig eller att han vill ha lite unga lammkött på sin vänlista bara för att det känns fräscht eller något.
Nä nu skiter jag i saken, ville ju bara få ur mig att jag tycker att jag inte gjorde något större fel i min handling och kanske få en liten kommentar ifrån någon utomstående som håller med mig om det så att jag inte känner mig som den svartsjukaste häxan i stan.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Asch han letar ju efter ett argument, eller att du ska saga att de e ok alskling, lagg du till denna slampiga fjortis om du nu vill kanna dig litte yngre. men sa kan.du ju papeka att han faktiskt e 30 ar. Nar bobby glor pa unga tjejer brukar jag saga: skulle du vilka att nan gammal gubbe glodde sa ogonen haller pa a ramlar ut pa bella el livy nar.dom blir 16?????? fyyy gubbsjuka karlar. Jag fattar inte varfor han blev sa tjurig, har han mens?? ;)

2012-09-13 @ 19:05:29
Postat av: MalinP

Jag håller helt med dig, men på något konstigt vänster är det alltid helt ok när dom har kvinnliga vänner ex, kompisar osv. Inte lika ok om det va vi sim hade det!!

2012-09-13 @ 21:36:51
Postat av: Becca

Gubbjävlar! ;)
Nä du har rätt Lelle.
Han ville ju bara skapa diskussion.
Och att 'han minsann har tjejer efter sig'. Så tolkar jag det!

2012-09-14 @ 05:25:08
Postat av: lelle

Jo men visst måste det vara så? Jag tog upp saken igår när han kom hem från jobbet och sa att jag tyckte det var löjligt att bli sur för en sådan sak men då vände han liksom på det och sa att han blev sur för att jag hade sagt att jag inte är vän med mina ex och att jag överhuvudtaget inte ska nämna ex. Pallade inte diskutera mer då fast att det inte var så(han blev sur innan jag sa nåt)Kan nog hända att han är fjortis i skallen och lider av 30-års kris...

2012-09-14 @ 07:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0