Min nya motion!!!

Igår laddade jag ned Turf i mobilen och satte igång att motionera direkt.
Turf funkar så att man med gps i mobilen syns på sattelitkarta. En grön gubbe på kartan visar vart man befinner sig och runt om i området finns så kallade turfzoner som man ska ta sig till genom att cykla,gå eller vad man nu vill göra.
Själv tog jag en promenad med barnvagnen.
När man har tagit sig till en zon och står inne i den så säger telefonen att man tar zonen...då laddas den i ca 45 sekunder och sedan "äger" man zonen tills någon annan turfare kommer och snor den typ.
Igår morse tog jag 2 zoner i mitt lilla hood, den första ligger precis bakom mitt hus och den andra ligger någon kilometer bort i ett litet radhusområde, på en grön plätt med en liten kulle.
När jag skulle ta kullen (man var tvungen att gå upp på den) så ställde jag barnvagnen nedanför med sovande Sessan i och med glada Lillkryp sittandes och lekte med min väska.
Jag gick upp på kullen med telefonen i handen för att se när den laddade ner min zon och just då kommer en tant med en liten ettrig och morrande hund och går förbi.
Hundenstannar och ställer sig och morrar åt barnvagnen och tanten säger då till hunden- Ja, alldeles riktigt,den ska inte stå där och syftar på min barnvagn.
Jag står kvar på kullen och försöker ignorera tanten men hon ger sig inte utan fortsätter prata med sin hund.
-Näe, vagnen ska inte stå där men hon bryr sig mer om sin telefon än sina barn.
Då fattar jag vad hon syftar på och funderar på om det verkligen stör henne att jag står fyra meter ifrån barnvagnen,uppe på kullen med telefonen i handen eller om hon helt enkelt är en bittrare tant än vad jag är.
Slutsatsen blev att tanten irriterade mig så jag frågade henne om hon visste vad jag sysslade med och fick ett nej till svar.
Då sa jag att det man inte vet behöver man inte ha huvudvärk för så ta du din morrande hund och fortsätt gå istället, HEJDÅ!
Det fungerade så tanten trippade iväg och min zon blev min.
Om det verkligen störde henne att jag brydde mig om mobilen och hon hade varit trevlig så kanske jag hade förklarat för henne att jag definitivt inte är någon telefonberoende person och enda gången jag håller i mobilen är just när jag tar zoner, annars så ligger den i min ficka men eftersom tanten var otrevlig så kan hon ha huvudvärk tycker jag.
Mina barn mår väl inte dåligt över att komma ut på promenader i fin natur bara för att jag med några kilometers mellanrum fiskar upp telefonen och laddar ned en zon i 45 sekunder för det är nämligen så lång tid det tar att göra en zon till min.
Sedan bestämde jag mig för att strunta i bittertanten och så gick jag vidare och tog ännu en zon innan det började  ösregna och lillkryp hade inget regnskydd så vi fick gå hem.
På kvällen när jag hade lagt lillkryp för att sova så lät jag sambo ta hand om hushållet och så gick jag på en turfpromenad till och eftersom det på något sätt är beroendeframkallande så knatatde och joggade jag till mig hela sex stycken zoner och en sju kilometer lång promenad/joggingtur.
Kom hem med träningsvärk i benen och verkligen helt genomsvettig.
Det här var ett riktigt kul sätt att få motion på och helt i min smak dessutom.
Man tävlar emot andra (som snor zonerna man just tagit), man får massor med motion, man får frisk luft och fin natur.
I like it alot!

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

De blir lite mer tavling da ju, assa du "tranar" inte utan du snor ju zoner!!! Hahaa

2012-09-28 @ 20:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0