Saker fungerar inte som de ska...

Jag har lyckats ta sönder min datorskärm som inte kommer gå att laga och därför blir det glest här med inlägg tills jag hittar en ny dator jag vill ha.
Just nu lånar jag stora sonens skoldator, vilket förmodligen inte alls uppskattas utav hans lärare men vad gör man?
Vidare så har skolorna börjat och med den kommer alla möten,tandläkartider,vaccinationer och sådant som ett brev på posten.
Till det så är även polisutredningen igång  angående fyllegubben som boxade min mellanson i magen.
Polisen har inte hämtat ut videoövervakningsfilmerna ifrån affären det hände i så jag antar att detta fallet inte tillhörde prioriteringen för nu är filmerna borta och dessutom bad de mig leta reda på vittnet själv vilket enligt mig innebär att jag borde få lön eftersom jag gör deras jobb.
Suck.
Jag är faktiskt besviken på hur samhället fungerar idag.
Är man sjuk och ringer till vårdcentralen så måste man diagnosera sig själv innan man ringer för att överhuvudtaget få träffa en läkare.
Blir ens barn misshandlad av fyllegubbar så måste man även sköta det arbetet själv tydligen.
Jag har nu gått och dragit på mig en äcklig slemhosta också så jag känner mig rätt så trött och hängig och orkar inte riktigt med alla krav jag känner att jag har ansvar för men jag gör det ändå för jag vet ju iallafall att om jag gör saker själv så blir de åtminstone gjorda och det kan man ju inte lita på i annat fall.
Idag är det iallafall lördag och då slipper jag sådant extraarbete men eftersom jag börjat riva ned tapet i barnens rum så har jag ändå lite att stå i...dock är sådant arbete  mer min smak.
Tjingeling
 

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Jag e faktiskt glad att rutinerna borjar igen, jag har haft lakar besok a allt sant under sommaren me men de blir ju lite mer nu med skolan..fast nu nar mina renoveringsprojekt e fardiga sa har ja inte mkt a gora iaf ;) nasta vecka ska jag till gynkan pa den roluga arliga kontrollen med cellprov a sa ska jag skalla pa henne for hon inte sa nat om att man kan bloda i over 2 manader med psprutan. fy for bovelen. jag har blodsbrist a e helt slut.....sen har eddie 9manaders kontroll pa torsd sa de hander lite denna veckan :)

2012-09-09 @ 22:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0