Jag är lite upprörd nu igen...

Förra året fick jag ett brev från min sons dagis där det framkom att ett barn hade lyckats rymma utanför området och att rutinerna skulle ses över samt en uppmaning till oss föräldrar om att vi måste tänka på att stänga grindarna ordentligt efter oss. Jag blev vansinnig och var förbannad i flera dagar över detta.
Det är väl inte stängsel och grindar som ska ge våra barn tillsyn utan personalen! Iallafall...nu har jag fått ett likadant brev ifrån min dotters dagis. Det är inte samma dagis men det är samma kommun.
De lärde sig alltså inte någon läxa och nu är jag förbannad så in i h-vete! Barngrupperna är så stora att barnen inte syns som individer på dagis längre. Det kryllar av barn så att säga. Personalen har hand om för många barn och då händer sådana här allvarliga saker. Denna gång fick jag i min ilska för mig att skriva en insändare till lokaltidningen. Där syns det bättre än de klagomål man kan mejla till kommunen. (Har skrivit klagomål och frågat vad det är för åtgärder de gör för att förhindra att sådant här kan hända men inte fått svar) I insändare så ser fler och de kan känna sig lite tvungna att svara. Jag vill nämligen ha svar på hur det kan hända samma sorts allvarliga incident upprepade gånger om de nu vidtagit åtgärder som de sa att de skulle göra. Tidningen skrev tillbaka och ville istället för att publicera min insändare göra ett reportage om saken. Skitbra men jag vill liksom inte vara med i reportaget utan vill bara att folk ska få kännedom om vad som händer och sker i barnomsorgen i den här kommunen och att folk ska bli förbannade och reagera på att kommunen inte gör någonting för att förhindra att barn lyckas rymma från sina dagis. Jag var så arg att jag dessutom skrev till skolinspektionen och frågade dem varför jag inte lyckas hitta någon anmälan om att barn på två olika dagis i kommunen varit utsatta för livsfara. Inget svar och antagligen har inga anmälningar inkommit eftersom jag inte kunnat hitta dem även om jag sökt igenom varenda anmälan i kommunen under två års tid. Det är helt vansinnigt att det får gå till på det här viset. Skitdåliga äckliga pengasnåla kommunäckel!

Kommentarer
Postat av: PJAK/Anna

Nåja du fick iaf inget "Jaså" till svar eller "Det är den mänskliga faktorn så tyvärr händer det ibland"......

2013-08-24 @ 17:19:06
URL: http://pjaksliv.blogspot.se
Postat av: Anonym

Nej Pjak. Hade jag fått ett sådant svar så hade jag nog blivit ännu argare än vad jag varit nu. Det ska vara ett möte på förskolan i november då man kunde ventilera detta ämnet. Då ska jag ventilera iallafall...

2013-08-25 @ 06:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0