Lellebell snickrar...

Som jag skrev tidigare så har ju familjen fått nya sängar. Jag la ut vår gamla sängstomme till försäljning eftersom de nya madrasserna är mycket bredare och därför saknar vi nu sänggavel och jag har tittat runt lite men det enda jag kom fram till är att butiker tar bra betalt för nästan ingenting. Istället tänkte jag göra en själv men har inte orkat dra iväg och handla material. Idag kom jag på en riktigt bra idé då vi ju har gamla resårbottnar som ska till tippen.

Sängramens längd passar ju perfekt som storlek till en gavel! Så jag började karva loss yttertyget med en kniv och sedan klippte jag bort själva skumgummit från kanterna och drog isär fjädringen från botten.

Sedan spikade jag helt enkelt fast skumgummit på träramen istället.

Sedan var det då problemet vart hittar man lite lyxigt tyg att klä om gaveln med? Kollat på de flesta nätbutiker utan att hitta något som direkt känns särskilt lyxigt. Ville ha något liknande sammetstyg men kom på att det bara är mörka sammetstyger som ser snygga ut så så ville jag istället ha ett sidenliknande lite glansigt tyg. Kom på att jag har ett par sådana vita gardiner som jag aldrig använder och jag hade tur för en gardin räckte precis... så idag har jag byggt en "lyxig" sänggavel av saker som jag skulle slängt. Helt gratis=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0