Varför jag gillar second hand...

Igår var jag och de tre yngsta barnen på stadsmissionens second hand och hittade tennisracket,gardiner och lite annat småkrafs. På hemvägen gick vi förbi barnens faster och vi hade en diskussion om begagnade grejor. Faster blir lite äcklad av begagnat och jag själv älskar ju loppis och second hand så jag tog i mitt bästa i att försöka övertyga henne att begagnat är bra.För miljön,återanvändning och för att saker som säljs begagnade oftast håller hög kvalitet då de hållt och ändå är i skick att återanvändas. Faster påstod att begagnat luktar illa och jag påstod att kemikalier och gifter i textilier reducerats efter många tvättar. Det bästa med begagnat är för mig när man hittar något riktigt bra och användbart till ett riktigt lågt pris. Igår hittade jag t.ex. den här regnjackan till minsta sonen. Didriksons är ju ett av de dyrare märkena om man köper nytt och är ganska kända för att hålla god kvalité. Så istället för att betala cirka 400 i butik så köpte jag den här för 15 spänn...

Helt fint skick förutom lite avskavd färg på en knapp. Hur kan man inte gilla second hand? Saker går ju också att tvätta och skura av vilket man självklart gör ändå så även att det luktar lite unket i en del second hand butiker så är det värt det tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker att loppisgrejor är toppen. Mitt problem när jag går på second hand butiker med kläder är att där lukta så äckligt så jag mår illa och måste gå ut och därför hinner jag aldrig hitta något. Möbel och grej loppis är helt ok :)

2013-05-24 @ 09:59:32
URL: http://www.malinpalinsdag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0