Pms på riktigt

Igår när jag var på jobbet med den där jobbiga rygg och magvärken jag har en gång i månaden så lyckades jag läcka igenom mina byxor redan efter två timmars arbete.
Jag vill inte snacka äckligheter på bloggen men det var iallafall så att mina grå byxor blev röda istället och pinsamt nog fick jag byta till arbetsbyxor och såna där underbyxor man kan få på sjukhuset eftersom jag ansåg att man inte kan gå hem från jobbet en söndagförmiddag bara för att man är naturlig av sig...
Iallafall har jag haft ont så in i helsike och försökte ringa sjukvårdsupplysningen men la ner det när väntetiden var 25 minuter och tog lite värktabletter som inte fungerade istället.
Jag funderade på om jag skulle gå och köpa cyklo F tabletter eller inte men kom fram till inte när jag läste på fass.
Jag behöver gå till en doktor och kolla upp mig först.
Jag har i två år ungefär fått mer och mer problem under den röda perioden varje månad.
Mer smärtor,mer flöde och mer humör åt det sämre hållet.
Kort stubin och dåligt tålamod trots att jag annars är en lugn människa.
Men månad efter månad har jag blivit överbevisad och nu är det bara att inse att det är något som inte stämmer. Jag har PMS och så är det bara.
Hur pinsamt som helst när det just är det ordet jag brukar koppla ihop med -tant,-kärring (eller -gubbe om de har fel kön) när jag stött mig med bittra och sura människor. Karma liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0